13 mars 2011

SÖNDAGSBILDEN: Bruna Nyanser

Jag har en svaghet och det är brunt och inredning som påminner lite om gammalt biblioteksrum.
Lite ruff och murrig känlsa, en känsla som jag vill ha i vårt tv-rum.
Tv-rummet är ett rum som ska byta plats och bli större än idag, men först ska vi nog koncentrera oss på att få klart köket.
På tal om kök så slipas det för fullt där nere, vi håller oss på övervåningen.
Vi har spenderat hela helgen här uppe, eftersom vi är lite isolerade pga av magsjukan och att det har snöat och regnat om varannat.
Vi har byggt koja, spelat trummor på väskorna, sjungt och hoppat i sängen ja snart börjar fantasin ta slut.
Ha en skön söndag och kika in hos Fabriken för att se mer söndagsbilder.

KRAMIZ
Sandra

28 kommentarer :

  1. Härliga bruna nyanser och vackra bilder!! Hoppas ni snart är friska!!

    Ha en mysig söndag:)

    kram kråke

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni verkar krya på er, ibland får man bli påhittig..lät lite kul med trummandet.
    Fina bilder med härliga nyanser, mitt bruna är bortplockat för vår/sommar. Men kommer tillbaka till hösten igen.

    kram

    SvaraRadera
  3. Jag vet hur det är när man slipar golv, jag fick klättra ut och in genom ett fönster i en annan del av huset när dom höll på här. Hoppas alla är friska idag, du hittar säkert på någt roligt och göra. Och jag gillar dina bruna saker jättemycket.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bilder och fina färger!
    Krya på er!
    Ha en fin söndag! Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Era stackare! Magsjuka är ju bland det värsta man kan drabbas av... Hoppas att ni snart mår bättre. Finfina bilder som vanligt. Jag gillar också den lite ruffare bruna känslan i gamla bibliotek, men det är nog svårt att få till i vårt hus.

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!!
    Hoppas ni har piggat på er!

    Spännande med köket, men det är jobbigt när allt är smutsigt och upp och ner som det alltid blir när man renoverar! Men så fint det kommer att bli.

    Dagens bilder är jätteläckra! Jag är också svag för bruna nyanser.

    Ha det gott, kram Monica

    SvaraRadera
  7. Bruna nyanser är även min stil! Så fint! Krya på er och ha en skön söndag!
    Eija

    SvaraRadera
  8. Bruna nyanser är även min stil! Så fint! Krya på er och ha en skön söndag!
    Eija

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga söndagsbilder du visar och jag förstår precis hur du menar med det lite brunmurriga biblioteksfärgerna! Supersnyggt! Vilken härlig samling bruna saker du har här!

    Forsätt lycka till med köket! Jag ser fram emot att få se resultatet - det gör säkert ni också...:-)!!!
    Pigga på er från kräksjukan också!!!
    Ha en fin söndag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Hej Sandra!
    Låter inge roligt att ni fortfarande har magsjuka, hoppas det snart ger sig.
    Låter som om ni har ganska trevligt däruppe iaf :).
    Fina bilder på härligt bruna nyanser. Gillar det hos dig men när jag försöker plocka in det här hemma känns det inte riktigt rätt.
    Ha en bra söndag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  11. Ja det är tufft att renovera hus i hop med sjuka småbarn. Ska bli så spännande att se resultatet:)

    Ska ni till Marie nu på onsdag....tredje gången gillt?

    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Så snyggt!
    Önskar dig en skön söndag!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  13. Så snyggt Sandra!!!
    Sätter in pengarna i kväll;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Hej igen Sandra!
    Jag som inte är världsbäst på datorer försöker få till en länk på ditt inlägg, men fattar inte hur man gör...nu har du länkat till mitt senaste inlägg. Du kanske kan instruera mej hur man gör?
    Eija

    SvaraRadera
  15. Hej Sandra!

    Vilken palett!!
    gillar de färgerna...och biblioteks känslan..samt dina bilder! Fint

    Ha en fin vecka/
    Smulan

    SvaraRadera
  16. Snygga bilder, Sandra!

    Vi har väldig lik smak du & jag.. När jag tittar på dina bilder så kan jag bara småle, vi har så många likadana möbler & saker & ting *hihi* Du har bara förmågan att använda dem på "rätt " sätt, du inspirerar mig jättemycket!

    Ha en mysig söndag. Hoppas ni inte blir allt för uttråkade där hemma...
    Kram

    SvaraRadera
  17. Bruna nyanser är fint i rätt miljö och du kan få till det på ett bra sätt. Fina bilder!

    Krya på er från kräksjukan!

    Ha en fin söndag!

    Kram Renate

    SvaraRadera
  18. Så snyggt Sandra, och härlig beskrivning av ett murrigt bibliotek som målbild, visst är det så att man kan se det framför sig, tar bara sån tid ibland att nå dit, men det är väl det som gör resan extra rolig, att få drömma och se målbilden sakta komma till liv :-) Ha nu en fin söndag. Kram P

    SvaraRadera
  19. Snyggt Sandra, bruna väskoroch gamla korgar är vackra.
    Gillar att du har magasin i ditt akvarium, fin ide.
    Krya nu på er
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  20. Utrolig vakkert Sandra... Brunt er fint..

    og er med på å skape herlige kontraster..

    Klemmer 0)

    SvaraRadera
  21. Super vackert. Är själv lite svag för den stilen. Så fint med detaljerna.
    Ha en fin kväll!
    /Annika

    SvaraRadera
  22. Super vackert. Är själv lite svag för den stilen. Så fint med detaljerna.
    Ha en fin kväll!
    /Annika

    SvaraRadera
  23. Snyggt med brunt tycker jag oxå!

    Ha en trevlig kommande vecka Sandra!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  24. Så fint Sandra!!!! Jag gillar också lite brunt här o var!!!
    Ha det så gott.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  25. Såg att min fråga var otydlig! Under kommentarerna hos dej i senaste inlägget står "länkar till det här inlägget", då har liljor och tulpaner lämnat en länk. Hos mej i senaste inlägget under kommentarerna har du lämnat en länk, ser du det? Jag lyckas inte lämna någon länk hos någon blogg, det är säkert något jätte-enkelt som jag inte kommer på bara...
    Eija

    SvaraRadera
  26. Usch vad jobbigt med en magsjuka som bara går runt och runt.. denna vinter verkar vara magsjukornas vinter.. fy!
    Gillar också brunt, man behöver lite dovare färger också så att allt vitt syns än bättre tex.

    SvaraRadera
  27. Vilka mysiga gamla saker!
    Stackars er med magsjuka...krya på er.
    Jag håller också på att fixa fint i mitt kök.
    Kram Lena W

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra