5 maj 2011

LILA

Det börjar närma sig och allt känns under kontroll, imorgon ska jag hämta lite bord, börja fylla bilen och hoppas jag får plats med allt.
Tur att man har en combi och att säterna går att fälla.
Igår var jag hos Björn som har en antikaffär bakom Örs Lantcafé utanför Moheda.
Tog lite bilder hos honom för att visa på bloggen, kommer i nästa vecka.
Gör ett besök hos honom nästa gång ni är i Moheda.
Blev en liten loppisbesök också och jag fick med mig lite porslin med lila dekor, kul att ha lite olika tallrikar.
Kommer bli perfekt att duka med i sommar.

Imorgon visar jag lite saker som jag kommer ha med mig upp till Marie.

Kram
Sandra

17 kommentarer :

  1. Vilket vackert porslin! Kommer att bli fint till sommardukningen!

    Ha en underbar dag!/Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Mmmm så vackert porslin. Så charmigt redställ du visade i förra inlägget, ett sånt har jag också letat efter men inte hittat ett helt ännu. De är inte så lätta att hitta minsann :-)

    Ha nu en fin dag. Kraaaaam Paula

    SvaraRadera
  3. Ja, nu är det nära!!! :)
    Det ska bli så roligt att ses igen. Själv letar jag bord för brinnande livet...... Körde ihop sig lite nämligen, men det är ju inte så ovanligt. ;)
    Ha en bra dag så ses vi imorgon!
    Kraaaam Mia

    SvaraRadera
  4. Verkligen vackert porslin, lite romantsikt tycker jag.
    Som du skriver, roligt att duka med lite olika :)
    Ha en fin dag.
    kram
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Så vakkert med lilla!!!!!Jeg elsker slike tallriker med "toile"mønster,- har ikke sett lilla før det var bare nydelig!!!Og det var bloggen din også,legger meg til som følger med det samme:)))))
    tove:)

    SvaraRadera
  6. Lila är fint, och speciellt sånt porslin som du har hittat. Kommer och bli ljuvliga dukningar.
    Kan tänka mig vilket lass du åker med, min granne Mia packar ju för fullt också.
    Ska bli jätteroligt och se vad ni sålde.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Det var riktigt fint det porslinet! Det gäller att ha ögonen öppna!

    Nu är det klart med mamma och syster, så på lördag hoppas jag vi ses! Det kommer väl att vara fullt med folk :-)

    Ha en bra dag!!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Hi Sandra......what a nice things.......lovely day ....xxx...

    SvaraRadera
  9. Underbart porlsin riktigt sånt fint som man mins från mormor!


    Ha en fin dag!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  10. Kan tänka mig ett sommarbord med ditt lila porslin, syren och kanelbullar! Mums..nu är det hög tid för min lunch, tror jag!
    Lycka till i helgen med loppisen!!

    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Jag skulle så gärna velat åka till Marie! Men det går bara inte...
    Kanske blir fler tillfällen?

    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Åh så vakkert porselen, jeg elsker det blå hvite !! Jeg samler også, men ikke akkurat på dette servieset da. Det er vårlig og vakkert synes jeg, også med de fine blomstene i. Glade bilder!

    Håper din dag var fin vennen :)
    God klem Aina

    SvaraRadera
  13. Nydelege bilder! Vakkert! Takk for så koselig helsing inne hos meg! Bruker å ta en tur innom butikken din :)

    Klem E

    SvaraRadera
  14. Hej Sandra!
    Så fint, alldeles vårigt!!!!
    Ha en go kväll.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  15. VILL HA : ) så fint!!
    moster, Lycka till!!!!

    SvaraRadera
  16. Vilket sött porslin..

    Är själv svag för porslin med mönster åt det blåa hållet...

    Kramen Jenny

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra