31 augusti 2011

KÖKSRENOVERING DEL 21: GÅ IHOP

Jag tror vi snart regnar bort, det har så gott som hållt på i 2 dagar och någon ljusning ser det inte ut som.
Allt är blött och fuktigt, det bästa man kan göra att mysa inomhus.

Det är onsdag och det betyder följetong här på bloggen, idag visar jag vårt ena fönster.
Jag är så glad att vi kunde fixa så att fönsterbrädan och bänkskivan går ihop på en del av köket.
I fönstret har jag ställt det gamla flaskstället som jag har köpt av Nina, jag placerade några höstäpple i den bara för dessa bilder.
Tyvärr kan jag varken ha frukt eller grönsaker framme utan att bli helt invaderad av småflugor.
Vet ej rikigt vad jag ska ha där, förtillfället får det vara helt tomt och det gör inget för det är vackert som det är.

Annars har vi har fått upp konsoller på väggen och hyllplanen trodde jag, men efter de har legat uppe en stund insåg vi att de är alldeles för tjocka och måste hyvlas ner.
Ibland blir det inte lika bra som man har tänkt sig och det är väldigt bra att få känna lite på sakerna innan man tar det slutgiligiga beslutet, visst tar det längre tid men då ångrar man sig inte efter en tid och måste göra om det.

Vill ni se hur vi har gått tillväga med vår renovering så är det bara att klicka i högerspalten på bilden där det står Köksrenovering.

Myspys  på Er!
kram
sandra

21 kommentarer :

  1. Det här känner jag igen, det kan gå lite fort undan ibland och då blir det inte bra. Tid behövs för att gnola fram vissa beslut. Just nu känner jag mig uttömd på idéer och då får det vänta. Shedet alltså...
    Jag ska också skaffa mig ett flaskställ, såg ett på Honning og Flora för några veckor sedan. Se där så det gick, köpte det inte för att fokus inte kunde samla sig..attans också.

    Kram och ha det bra idag!

    SvaraRadera
  2. Så fint att ha bänken så direkt i anslutning till fönstert !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja, de är verklige hemska de där småflugorna, överallt är de och många, jag går ut med kompostpåsen så ofta jag hinner ser över all frukt så inget är dåligt eller så men vad hjälper det?
    Flugsmällan är borta.....

    Jag har ett likande ställ fast det har knoppar ute på ändarna och är väl igentligen tänkt till lerkrukor tror jag men här har vi dem till kaffemuggar.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hej Sandra!
    Så fint att ansluta bänken och fönstret! Gillar verkligen ditt flaskställ! Önskar dig en skön dag! Kram Amelie

    SvaraRadera
  5. Härligt att det gick och fixa så det gick ihop! Det är ju både snyggt och praktiskt!
    Ha en fin dag. Här i Närke har det faktiskt inte regnat på ett par dagar! Ser skapligt ut idag också, än så länge...
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  6. Godmorgon Sandra! Det där flaskstället skulle jag gärna ha :-)) Sååå vackert!!! Och så fint bokskåp i förra inlägget. Ja visst är det trist med detta regn, idag ser det dock ut att bli lite bättre, vi håller tummarna för det :-)) Fin Onsdag till dig. Kraaaam Paula

    SvaraRadera
  7. vilket underbart fönster :)..jag gillade flaskstället..när det gäller småflugor läste jag att man kunde ha ett glas med diskmedel så flög de visst dit..vet ej om det funkar..lycka till
    kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Fint med fönster och bänk som går ihop. Vi har så gamla låga fönster och höjt upp bänkhöjden så det blir lite knasigt. Men så får det bli. Gillar din ställning. Funderar på Maries många gånger...
    Det tar dock lite plats. Visst är det bra att klura lite och fundera. Vissa saker måste mogna fram.

    Ja nu är det riktigt mörkt och trist, längtar till solen:))

    kram Anna

    SvaraRadera
  9. Det är fint när fönsterbräda och bänk smälter ihop. Både praktiskt och snyggt! Jag såg någon som hängt gamla fina kaffekoppar i sitt flaskställ...

    Det är nog bra att hasta långsamt när man bygger om och renoverar, det vet jag av egen erfarenhet=)

    Här kommer lite solsken, jag skickar det till dig för jag har massor här! Ha en fin dag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  10. Vilket vackert ställ och vad fint med bänken framför fönstret:)) Kul att se mer av köket...

    kram på dig bland höstvindar:))

    kråke

    SvaraRadera
  11. Hej Sandra,
    Superfint med bänken i anslutning till fönstret :)
    Visst är det trist med alla dessa småflugor, man kan inte ha något framme, glömde bananer framme när vi reste bort över ett dygn.. Gud va äckligt det var när vi kom hem...
    Ha en skön dag nu :)
    Varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  12. Hej Sandra!
    Det där med småfluggor så här års är riktigt besvärligt när de väl kommit är det lögn i helvete att bli av med dem.
    Så snyggt när bänkskivan går ihop med fönstret så har jag vid diskbänken.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  13. Hopplöst trött på det här regnandet är vad man blir! Hösten borde verkligen inte vara här ännu. Men tänk positivt och njut av innemys istället ;o)

    Älskar de där krukhållarna! Får nog sätta upp en sån på önskelistan ;o)
    Ha en fin dag o hoppas solen kikar fram hos er!
    Kramar
    Ulrika

    SvaraRadera
  14. Så fint det ser ut med bänkskivan ända ut i fönstret!

    Så vackert flaskstället är med äpplena dessutom!
    Ja, vilket himla väder det är! Hit och dit hela tiden, och lågtrycken står på kö! Så har det ju varit nästan hela augusti nu!
    Här är lite sol och uppehåll just nu...men, men!!
    Hoppas att ni får bättre väder i slutet av veckan!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  15. Ser så fint och fräscht ut! :-)

    SvaraRadera
  16. Vilken bra lösning med bänken framför fönstret, det blev jättefint!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  17. Blev ju jättesnyggt med en bänkskiva som går in i fönstret.

    Supersnygga fönster dessutom :)

    Kram/M

    SvaraRadera
  18. Snyggt! Sådär kommer vi också få göra i vårt hus. Problemet är bara att vi har element under vårt fönster och vet inte riktigt hur vi ska göra för att ändå kunna ha tillgång till elementet och släppa fram värmen. Funderar på att lämna en springa där värmen kan komma upp eller också lägga något sorts galler i bänkskivan... får se. Hade ni element under?

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  19. så underbar bild!!! Flaskstället är underbart...Kram J

    SvaraRadera
  20. Håller med av egen erfarenhet! vissa saker är vi mer nöjd med en andra och inser att vi ska tänka till både en och två ggr innan vi tar beslut. Ett kök är ju en stor investering som man vill ska kännas rätt dessutom kostsamt att ändra på om det blir fel!

    kram Marina

    SvaraRadera
  21. Hej!
    Har ett jättebra tips vad det gäller småflugorna!
    Blanda vatten, diskmedel, vinäger och socker i ett glas. Flugorna söker sig dit på nolltid. Då fungerar det att ha frukt framme. Har två glas i köket, lite undangömda och trots att man tror att det bara finns 5 flugor kan det lätt finnas 20 st efter ett dygn i varje glas.
    Skönt att få bort dem då de kan angripa blommor och lägga ägg i jorden och det är INTE roligt!

    Kram Malin

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra