13 januari 2012

Dröjer sig kvar

Fredag så gott och en helt ny helg framför oss, första arbetsveckan är avklarad och det känns som man har hittat tillbaka till vardagen igen.
Idag kommer svärfar och hjälper oss måla och själv tänkte jag baka något med barnen.

Nu är adventljusstakarna bortplockade och det sista som dröjer sig kvar är en vacker amaryllis som står i köket.
Och denna lärkgren.
  Den får hänga med ett tag till tycker den är så vacker.


Min morbror och moster har en gammal kökssoffa som de gärna skulle vilja bli av med, den finns i Gislaved Småland.
Pris 300 kr.
Emaila mig sandra.evy@iname.com vid intresse

Ha en nu en härlig fredag och njut!!
kram
sandra

37 kommentarer :

  1. God morgon!
    Lärken stod kvar tills onsdags här men fick ge plats för en Hortensia istället..
    Idag är det jobb men bara några timmar, sen är det helg!
    Vackra bilder du bjuder på!

    kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag hittade aldrig ngn lärkgren innan jul, men den hade defenetivt fått stå kvar ett bra tag efter jul om jag hittat ngn.
    Kul att ni tar upp köket igen, ska bli kul att åter följa er "köksresa".
    Ha en bra fredag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Kikar in som hastigast och önskar dej en fin Helg!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  4. Åhhh så fina bilder..och kökssoffan är ju jättefin..och nästan gratis ...
    Jag är också ledig i helgen, sååå skönt det ska bli..
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  5. Ha en härlig fredag, i helgen blir det kalas för yngsta sonen för oss. :-)

    SvaraRadera
  6. Lärkgrenen kan du ha kvar länge för den är så vacker!
    Önskar dig en skön helg!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  7. Jag blev så glad när jag hittade min lärk gen utanför lasarettet.den fått absolut vara kvar ett litet tag. Min amaryllis har inte ens börjat blomma

    SvaraRadera
  8. Skönt när vardagen kommer tillbaka. Lärkgrenar är så fint, måste nog ut och leta efter några.

    Ha en fin helg och perfekt med målarhjälp!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Jag har också lärkgrenar kvar, tycker inte att de är speciellt för julen utan mer en dekoration. De får stå till jag plockar in olika kvistar för att de slå ut. Än så länge är det bara blåbärsris som står i några glasburkar och börjar slå ut sina blad.
    Ha en fin fredag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Ja, blommorna vill man ju inte slänga ut, så länge de nu är vackra! Din amaryllis är verkligen fin!
    Det låter kul och mysigt att du ska baka med barnen!Jättefin soffa, men har redan en sådan, och vilket bra pris sen!
    Önskar dej en riktigt skön och fin fredag!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Jag har också en amaryllis som dröjer sig kvar, fint. Älskar ditt marockanska golv som kikar fram, vill ha i vår utehall. Kram och trevlig fredag

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Lärkgrenar är så fint! Och amaryllisen finns kvar hos mig också, kan ju inte slänga den när den är fin. Och så är den ju vit också:) Att baka med barnen är så mysigt, det gillar jag också.

    Hoppas ni får en fin fredag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Önskar er en fin helg <3
    själv ska jag jobba ;)
    vi hörs...

    SvaraRadera
  14. Skönt att få lite hjälp med att måla så att du kan baka med barnen, det är så mysigt! Min amaryllis finns också kvar, trots att den är julröd, men den är så fin så den får stå.
    Ha en underbar fredag och härlig helg!
    Kram på dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  15. Jag vill önska dig en kanon trevlig fredag och speciellt denna fredag ;-)
    Kramkram i massor!!

    SvaraRadera
  16. Hej Sandra!

    Lärkgrenar är det enda jag också har kvar som jag satte in till jul. De är ju inte så juliga utan bara så fina att jag har svårt att ta bort dem. Javisst är fredag en helmysig dag. Här hemma "landar" vi då och känner i hela kroppen att det är helg. Baka låter mycket mysigare än att måla! =))

    Kram till dig du rara!

    SvaraRadera
  17. Ha en riktigt härlig helg!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  18. Hade gärna slagit till på soffan men får bärga mig lite...

    Alltid en fröjd att kika in här hos dig...

    Många kramar Malin
    f.d www.whiteseason.blogspot.com

    SvaraRadera
  19. Ha en mysig fredag:)

    Solen skiner här, så härligt!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  20. Mycket fina bilder!!

    Soffan är fin och gedigen!

    Ha en trevlig helg!

    kram/Olg@

    SvaraRadera
  21. Den hörnan där lärkkvisten står , älskar jag .... klinkern på golvet och det råa teglet mmmm , kan inte bli bättre !!!!
    Önskar dig en riktigt fin helg !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  22. Vad vackert med den rejäla lärkgrenen i flaskan. Jag får nog plocka in fler grenar nu när de små granarna har åkt ut.

    Ha en fin fredag! Kramar Therese

    SvaraRadera
  23. Have a nice weekend Sandra....love from mr...xxx...

    SvaraRadera
  24. Hejsan goa du!

    Hoppas att ni får en fin helg och att ni bakar ngt riktigt smarrigt!

    Kramen jenny

    SvaraRadera
  25. Hejsan goa du!

    Hoppas att ni får en fin helg och att ni bakar ngt riktigt smarrigt!

    Kramen jenny

    SvaraRadera
  26. Hej! Lärkkvisten måste du ha kvar ett tag till ja, så fin den var i ert kaklade hörn! :)

    Härligt det låter med lite målarhjälp och bakstund med barnen. mysigt! Du får berätta sen vad det blev för gott!

    Ha en fortsatt kanonmysig fredagseftermiddag och kväll! kram Linnéa

    SvaraRadera
  27. Har också amaryllis kvar här hemma. Fina bilder och fin blogg:)

    SvaraRadera
  28. Kikar in och önskar dig och de dina en fin helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  29. Ja bara så enkelt med en lärkgren...kan räcka...Ha en riktigt skön helg emd dina...Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  30. Om jag hade en så vacker lärkgren, skulle den oxå få stå kvar ett bra tag!!! :))

    Soffan är superfin och sååå billig!!

    Ha ne mysig fredagkväll
    Kram Tina

    SvaraRadera
  31. Samma här! Lärkkvistarna får vara kvar ett tag till! Vi har ett eget lärkträd i trädgården! Trevlig helg!!!

    SvaraRadera
  32. Visst är det skönt när julen är borta. Har också kvar lite lärkgrenar, tycker inte de är så juliga så de får vara kvar ett tag till!

    Ha en trevlig helg!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  33. Vilken fin lärkgren!!

    Önskar dig en skön helg! Kramar!

    SvaraRadera
  34. Hej! Jag köper gärna kökssoffan, har mailat om den men vet inte om jag komfram alt. hamnade i spamkorgen..

    Hur stor är den? Måste nämligen i så fall frakta hem den till Malmö.. Men är den lika fin som på bilden så kommer den definitivt att förgylla vårt hem.

    Mvh,
    Jane Bengtsson

    SvaraRadera
  35. Till Jane
    Ang. Soffan, eftersom jag inte hört något så är soffan utomhus just nu. Vet inte om den förstörs. Snickarna kommer kl 7 måndag morgon...

    ....Har varit målad = inte slipad så mycket efter, in oljad efter bara... Mått ca 205 cm lång, ca 63 djup, ca 89cm högsta ryggpunkten...

    men ring 073-8112653 om intresse finns....

    SvaraRadera
  36. lärkgrenen är underbart vacker! och golvet, ojoj så fint!!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra